Előző bejegyzésem után elkezdtem gondolkodni. Van autóm, van motorom. De mennyibe kerül nekem havonta? Jelenleg a családi géppark:
- Mazda 626 (1989)
- Suzuki GSXR (1996)
- Cagiva Mito (1993)
- 2 db D-Csepel 125 (1957)
ezek szerint az átlagéletkor 23 és fél év, és a legfiatalabb is elmúlt 10 éves. Néha elgondolkozom, hogy nem lenne érdemes modernizálni?
Akkor kezdjük a Mazdával.
18 éves benzintemető. A kor szinvonalának csúcsa. 270.000 Km van benne de még mindíg megbízható és sokkal több kényelmi extrával rendelkezik mint a háromszor drágább és 5-10 évvel fiatalabb elérhető autók. Mellesleg fillérekér van hozzá alkatrész. Montenegróba lementem vele minden zokszó nélkül. Annyi volt a felkészítés, hogy betettem 1L olajat, + 1vizet a csomagtartóba, plussz egy ékszíjat. Azóta is ott vannak. Szóval Mazda marad.
Következő a sorban a "Baby Gixer"
Őt most vettem. Itt a főbb szempontok a következők voltak. Alacsony fenntartási költség, nekm tetszen, és tudja a 140 es utazót. Ezeket mind maradéktalnaul teljesíti. Mindenki azt kérdezi, hogy miért nem nagyobb? Minek??? Én nem azért vettem, hogy a városban jaszkarizzak. Arra ott vannak a friss jogsis "mazsolák". Én szeretek motorozni!!! És örömmel veszem észre, hogy kishazánkban egyre inkább van kultúrája. A legtöbb autós lehúzódik az úton, előreenged pirosnál, és nem álnak le velem versenyezni. Sőőt mostanában mintha oda is figyelnének. Ennek ellenére még mindíg sajnos rengeteg a motoros baleset. Nem mondom, hogy mi mindíg ártatlanok vagyunk de nem biztos, hogy csak a kétkerekű hibázhat! Mert történjen bárhol bármi, első reakció, hogy mert biztos ment a motoros mint a marha. Ezért nem száguldozom.
Barátnőm gépe a MITO:
Nah itt most van egy kis megingás. Jelenleg ő eladó sorban van. Nem azért mert baja van! 2 évig szolgált hűséggel. Ha minden igaz helyette is valami 250/400 ccm es sportgép lesz. Szép lassan lépkedünk felfelé. Ha valakit érdekel a hirdetést megtalálja ITT
Az utolsó a sorban a 2 jó öreg Csepi:
Ő már veterán, és épp készül újjászületni. Eladása fel sem merült. Sőt van még egy belőle. Az kicsit leharcoltabb állapotban, meg néhány évvel még öregebb. Ha időm engedi megszépítem.
Ha összeadom a géppark összértékét nem éri el egy alsó középkategóriás autó árát! Mit kapnék értük? Pl. egy fiatal Suzukit vagy 4 év körüli opelt (vagy hasonló fapados kisautót). A nagy kategóriás autók közul min. 10 éveset. Ezek ugyan jobban felszereltek de elég nagy lutri. Átlagos futásteljesítményük kb 200 - 300E Km, az órában csak 120.000 van és az összes egy vidéki orvosé vagy ügyvédé volt. :D szóval nem sokkal jutnék előrébb. Winklek R. mondta meg a tutit: "Egy járműre 2M Ft nál többet nem adok". Igaza van. Szerintem a régi autók sokkal tartósabbak voltak. Miért? Mert a merketing még nem érte el őket. Nem számított rossznak ha egy autóban 10.000 Km ként kell olajat cserélni, vagy ha "csak" 100 Le-t tejesített. Akkor még volt szíve, lelke, egyénisége az autóknak. Aztán eljött a '90 es évek közepe és elkezdett mind egymásra hasonlítani. Ha észérvekkel vagy technikai újításokkal nem lehet kitűnni (mert az drága) akkor jön a marketing. Pl Opel Astra F és G. létezik mind a két modell ugyanazzal a motorral és mégis az utóbbit 5000 Km-rel később kell csak szervízbe vinni. Nah ez a marketing. Vagy a "CDPTDVTiTGSI". Annyira ki vannak már teljesítményre "hegyezve" a blokkok, hogy ez a megbízhatóság javára megy. Csak azért hogy a konkurencia +1 Le-t tudjon teljesíteni! Mi értelme? Ha az ember sportautót vesz akkor nem a 90-150 Le s autók közül válogat, ha meg normál családi autó kell nem a LE lesz a legfőbb szempont. A magyar piac sokkal inkább árérzékeny. Most vásárlás előtt az dönt, hogy mennyi pénzt tud kiizzadni az ember. Ennek ellenére sokan túlvállalják magukat. Emberek: Nem a szomszédnak kell autót venni!!! MAGUNKNAK!
Utolsó kommentek