Blogrol

Politika, motorok, autók, és hülye emberek. Ez vesz körbe nap mint nap.

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

Hirdetés

Suzuki GSX-R 400 SP II (Motorrevu 1997/2)

2007.05.17. 14:33 | local.terminator | 3 komment

Címkék: teszt motor suzuki 400 gsx r

Húzd meg magad!
Használtmotor teszt: Suzuki GSX-R 400
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A japán négyszázas motorok többnyire a Superbike-ok kicsinített misai és azok szélárnyékából kibújva aratják sikereiket. A Suzuki GSX-R 400-asnál ez fordítva történt, ő érkezett a GSX-R 750 előtt. És sok nagy motor meghúzhatja magát emögött a kis, fordulékony villámgyors gép mögött.

1984 ben különleges apróság vonta magára az európai szakújságírók figyelmét.  A Suzuki GSX-R 400-as könnyű, alumínium négyszögcsövekből hegesztett dupla bölcsővázával és két fényszórós szélidomával külsőre a suzukai nyolcórás versenyen részt vett gyári TT F1-es versenygépre emlékeztetett, de felépítésben messze túlszárnyalta az addigi összes sportmotort. Nem kevesebb mint 59 lóerőt teljesített ez a japán belpiacra gyártott törpe, és 152 kilós száraz súlya mellett a versenygépekre jellemző menettulajdonságaival kápráztatta el a szakembereket. Az egy évvel később megjelent GSX-R 750 az olajhűtésen kívül szinte a 400-as megnövelt mása vaolt. Ahogy a 750-es sikeressé vált a 400-as sem maradhatott le a fejlesztésben.Szinte minden évben apró változtatásokon esett átt de mindig megmaradt a vízhűtés mellett, amit a 750-es csak 1992 ben kapott meg. Sajnos a 400-as is folyamatosan hízott, és 1991 re már 167 kiló volt a száraz súlya. Ugyanebben az évben viszont megjelent egy extra sportos SP-változat is majd 1992-ben a mégsportosabb SP II. A nyitott verziónak 68 lóerőt biztosító élesebb vezérműtengely mellett ez lapos síktolattyűs karburátorral volt felszerelve, amely elektronikus szenzorral jelezte a gyújtáselektronikának a tolattyú állását. A hatsebességes váltó teljes mértéken versenyre alkalmas, szűk fogazást kapott, a kiváló minőségű rugóstagok elöl-hátul minden irányba állíthatók. Az első 300 milliméteres dupla tárcsafék acélbevonatú fékcsövek közbeiktatásával működtethető, a fék és a kuplungkar pedig állítható. Mi egy ilyen 1992-es évjáratú SP II-est próbáltunk ki. Japánból importálták, és ottani tulajdonosa nem különösen vigyázott rá. A fényezést karcolások csúfították, az alumíniumalkatrészeket pedig megtámadta a korrózió. A fordulékony csúcsgépet nem tudtuk igazán élvezni, mert az érzékeny sportmotort a meleg és magas páratartalmú japán éghajlatra karburálták. A mi hazao, téli időjárásunk mellett jóval nagyobb fúvókák után ásítozott. Még üresben is csak egy másodpercnyi csuklás utány volt hajlandó a gázt felvenni. Ezért a mérési adatokat a német PS magazine régebbi tesztjéből vettük át, a tulajdonosnak meg ajánlottunk egy műhelyt ahola gépet be tudják karburálni. Csak aztán élvezheti majd igazán hogy mit is tud valójában a kis Suzi. Magyarországon jó néhány GSX-R 400 van forgalomban, tulajdonosaik általában elégedettek. Többnyire megbízható és kiforrott konstrukció, de a tesztgép beállítása lörüli gondok éppen csak ízelítőt adtak a tulajdonosra váró sok fejfájásból, ha meghibásodik a gép. Amilyen igényes a motor kidolgozása olyan drága hozzá az alkatrész. Beszerzésük sokáig tart, az áruk pedig csillagászati.

Paulovits Imre

Suzuki GSX-R 400 (SPII, 1992 es évjárat)

Motor:
Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajzás, négy lapos síktolattyús Mikuni-karburátor 35 mm torokátmérővel. Megszakító nélküli, tranzisztoros gyújtás, generator 220 watt, akkumulátor 12V/10Ah, önindító.
Furat x löket: 56 x 40,4mm
Lökettérfogat: 398 cm3
Sürítési viszony: 12 : 1
Névleges teljesítmény: 68 LE (50 KW) 13500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 39 Nm (4 kpm) 10000/min nál

Erőátvitel:
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs láncal.
Primer Áttétel: 1,96
Szekunder áttétel: 3,42
Váltómű áttételek: 2,42/1,87/1,57/1,37/1,25/1,15

 

 

  

 

Futómű:
Alumínium zárt szelvény dupla bölcsőváz. Elöl 300 mm-es dupla tárcsafék, négydugattyús féknyergekkel, hátul 210 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugó út elöl/hátul: 135/136 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50x17 / 4.50x17
Abroncsméret elöl/hátul: 120/60 H 17 /  160/60 H 17

Méret és tömeg:
Tengelytáv: 1375 mm
Villaszög: 65 fok
Utánfutás: 94 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Teletankolt tömeg: 192 kg
Tank/Tartalék: 16/3,5l

Mérési eredmények:
Végsebesség: 207 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100km (ólommentes 95 ös)

Karbantartási adatok:
Szervizintervallumok: 6000 km-enként
Olajcsere, szűrővel: 6000 km-enként
Motorolaj SAE 10W40
Olajmennyiség szűrővel: 3,2 l
Teleszkópvilla olaj: SAE 10
Olajmennyiség villaszáranként 495 ml
Gyújtógyertyák: NGK CR 9 EK
Szelephézag (hidegen)
   Szívó: 0,13-0,18mm
   Kipufogó: 0,20-0,25mm

 

A bejegyzés trackback címe:

https://localterminator.blog.hu/api/trackback/id/tr5077279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovász Péter · http://blog.hu/goldmine/hedgehog.php/77279 2007.10.30. 12:43:24

Fuh végre találtam tesztet 1 éve keresek magyar oldalakon valamit de semmi . KÖSZÖNÖM

Lovász Péter · http://blog.hu/goldmine/hedgehog.php/77279 2007.11.06. 14:35:18

Köszi de nekem is ilyen van:D:D:D
süti beállítások módosítása