Nem tudom hogy van ez... Naponta több milliárd forint tűnik el "nyomtalanul". Hol az adóforintok, hol a szerencsétlen proli megtakarított pénze, ilyen olyan formában. Az elmúlt időszak egyik legnagyobb port kavaró eseménye tuti hogy az IL Ferro Kft "eltűnése" volt. Ha valaki nem lenne képben ez az a cég akihez lehetett regisztrálni (180-330e Ft) és akkor vállalta, hogy ilyen-olyan feltételekkel fizeti a kocsi törlesztő részletét, de cserébe felmatricázza reklámokkal. Nézzünk most egy kicsit a dolgok mélyére. Ez egy tipikus piramis játék volt, és ahogy meg is van írva ez is összeomlott. Ezek a dolgok addig működőképesek amíg az új belépők pénze fedezi a már bent lévők kifizetéseit. Persze akik a piramis csúcsán vannak azok nem járnak rosszul. Csak időben kell eltűnni a színpadról, de ez sem nehéz. Ők azok akik pontosan látják, hogy mikor mennyi pénz jön megy. Tudják mikor fog kidurrani a lufi. Nah a durranás előtt mint egy "sikeres vállalkozást" átadják valakinek ők meg eltűnnek a balfenéken. Ezek a gusztustalan emeberek azok akik mások nyomorúságát kihasználva, a kevés keservesen megkeresett pénzét elszedve Hawaii n beszélgetnek, hogy milyen szar az élet. Az nem jut eszükbe, hogy pont azt a réteget teszik tönkre akinek a legszarabb. Mert ki is ugrott bele ebbe a piramisjátékba. Aki szeretett volna egy olcsó új autót de pénze nem volt és valőszinűsíthető, hogy nem is fog rászakadni a nemzeti bank. Ők azok akik (felelőtlenül) a család megtakarítását befizették regisztrációra, és örültek egy keveset a szép új autónak. Nah most sem pénz sem autó, csak egy fizetési felszólítás. Mert ugye havi 50e Ft nem kis pénz és a bank könyörtelen. Ő nem az Il Ferróval kötött szerződést hanem a kisemberrel. (Mellesleg az Il Ferronak elsődleges tevékenységi köre az autókereskedelem, és nem a reklámozási terület). Legtöbben sajnos 0% vagy minimális önrésszel és hatalmas futamidőre hozták el az autót. Erről a finanszírozási formárol azt kell tudni, hogy nincs 1 olyan pillanat amikor a kocsi értéke fedezetet nyújtana a felvett hitelre, és az idő előrehaladtával egyre rosszabb lesz. A mostani állás, hogy Egyszerű Józsi ott áll a kezében egy 3 éves Skoda kulcsával amire még van 7 év hitel (havi 50000 Ft). A vételár volt kb 3M Ft amiből még hátravan 2,7M. Az autó legjobb esetben is csak 1,5 ér. Tehát a bank elviszi 1,3 ért és a maradék 1,4 M ft ot egyösszegben követeli, mert megszűnt a fedezet. Nah ezekbe a dolgokba szokott összeomlani egy háztartás. Ilyenkor szoktam megkérdezni az illetékes felnőttektől." Hányéves is vagy te? XX! És még hiszel a mesékben????" De nagyban sem működik ez másképp.
Itt jön a képbe a Viadom ZRt. Ez ugye kedvenc Kóka rabbi pártelnök úr "Bezzeg" cége. Vele lehet csak igazán jó és olcsó autópályát építetni. Mert ugye a tendert kiírták, és 3 jelentkező nyert. Közük volt a Viadom is. Valamiért ez a cég az önköltségi ár kb 80% ért vállalta a melót. Igaz nagyon nehéz volt megjósolni a forgatókönyvet, de nekem sikerült anélkül, hogy Nostredamus lett volna a nagypapa. Ez a cég felvesz egy zsák aranyat az államtól, aztán egy másikat valamelyik hitelintézettől, majd kiadja a munkát alvállalkozóknak (némi fizetési előleggel) és a vezetőség eltűnik. Na itt pont ez történt. Már bánom, hogy ezt nem akkor írtam meg mikor megnyerték a tendert. Akkor most igazi médium lehetnék. (pedíg csak józan ésszel gondolkodtam). De ezt miért nem teszi meg más? Azt még el tudom képzelni, hogy a családok szintjén az ember elfogult és bedől a marketingnek, de egy állam? Az az állam akinek állítása szerint mindenre a legalkalmasabb, legfelkészültebb akcióterve és csapata van. Soxor ha a személyes érdekek úgy kívánják akkor egy állami tendert nem a legolcsóbb pályázat nyeri. Most miért nyert a Viadom egy irracionálisan olcsó pályázattal? Lehet, hogy ezt is személyes párt érdekek kívánták? És persze a mi pénzünk bánja....
Utolsó kommentek