Akik ismernek tudják, hogy megjártam már a használtautózás sötét bugyrait. Sőt jelenleg is ilyen területen tevékenykedek. Nem akarom elvenni sem a Totalcar sem a Vezess.hu kenyerét csak gondoltam megosztom veletek az eddigi tapasztalataimat.
Első és legfontosabb. A kocsikat valamiért eladják. Általában műszaki hiba, vagy sok km... esetleg salátára volt törve. Persze a kereskedésben ilyen idokot sosem hallunk. Szinte minden esetben Vidéki ügyvéd, orvos, vagy idős házaspár volt az előző és egyben első tulaj... Nah ez kacsa. Ha ilyet hallunk akkor tuti hogy stikli van a dologban. A másik dolog a km. Ma egy évben átlag 14.000 km t megy egy autó. MONDOM EZ AZ ÁTLAG. Ha valaki Diesel motoros vagy nagy autót vesz az ennek többszörösére készüljön.Senki nem azért vesz ilyen autót, hogy évi 8 km t tegyen bele.
Honnan tudjuk meg hogy mennyi van a kocsiban??? HÁT NE AZ ÓRÁNÁL KEZDJÜK. Az legyen a legutolsó amit megnézünk. Figyeljük meg alaposan a belső tér részleteit. Kormány, sebváltó, pedálok, ülések, szőnyegek kopása. Ha van rálátásunk a dologra akkor a futómű és a gumi is sokat elárul. Az autók gyári gumija kb 40000 km t bír ki!!! Szóval legalább gyanakodjunk ha nem az eredeti van és pl 23000 Km t mutat az óra. (vagy visszapörgették az órát vagy ami rosszabb extrém használatban volt az autó).
A motortér akkor szép ha poros és száraz!!! Ha túl van fényesítve akkor általában valami olajfolyást, szimeringhibát akarnak eltüntetni. Mindenképpen hideg motorral indíttasuk be az autót és nem túl durván túráztassuk meg. Ha kékes vagy fekete füstje van akkor keressünk másikat, tele van a piac. Mindenképp próbáljuk ki mindkét irányban alátekert kormánnyal való elindulást. A kopogás féltengely hibát vagy gömbcsuklóhibát mutat. A váltónak könnyedén akadás mentesen kell venni minden fokozatot. A kuplungnak nem szabad sem túl lent sem nagyon fent fogni. Mindenképpen próbáljuk ki egyesben, kettesben padlógázon az autót. Itt megtudhatjuk hogy csúszik e a kuplung. A szervizkönyv nem hülyeség. Habár nem szentírás, de irányadónak jó lehet. Mindenesetre ha 100.000 Km alatt van a kocsi és nincs meg a könyv az gyanús. Az eladó és a kereskedő is több pénzt kap ha megvan. A hiánya általában trükközésre utal.
Most nézzük a karosszériát. Ha nem 5 évnél fiatalabb autót veszünk a sallangok (lökhárítók, sárvádők stb.. ) sérülései nem nagy dolgok. Ha lefestjük kijavítjuk, nem fog rohadni. A rétegvastagság mérővel óvatosan!!! Kicsi tuning és máris 70-180 közti értékeket kapunk akárhol. Mindenképp kérjük meg a kereskedőt hogy mutasson egy nagyobb értéket is (pl papírlap a fém fölé). A helyes kiértékelés. 50-300 gyári fényezés. 300-600 jó munka. 600 föltt vastag gittréteg ez kontár munka vagy nagyobb sérülés. Jah senki sem fényezteti le egy kavicsfelverődés miatt az egész gépháztetőt. Mindíg legyen gyanús a díszes kiegészítő pl sárvédőívtakaró műanyag. Igaz hogy giccses de egyben eltakarja a nagyobb rozsdafoltot, rohadást. Egyébként általában a hátsó lökhárító és a kaszni találkozási pontja, az ajtók sarka, a sárvédőívek, és a hátsó nyúlványoknál rohad a kaszni.
Ha ez idáig ok akkor kérjük el a forgalmit vagy annak másolatát. Ebből kiderül az előző tulaj neve, címe. Ő általában pontost felvilágosítást ad. Csak azután foglalózzunk ha minden pont igaz. Ha valami sántít inkább nézzünk újabb préda után.
Az autó átírása köbcentitől függően 50.000Ft tól 100.000 Ft ig terheli meg a kasszát. ez általában a mi sarunk.
Remélem tudtam segíteni.
Első és legfontosabb. A kocsikat valamiért eladják. Általában műszaki hiba, vagy sok km... esetleg salátára volt törve. Persze a kereskedésben ilyen idokot sosem hallunk. Szinte minden esetben Vidéki ügyvéd, orvos, vagy idős házaspár volt az előző és egyben első tulaj... Nah ez kacsa. Ha ilyet hallunk akkor tuti hogy stikli van a dologban. A másik dolog a km. Ma egy évben átlag 14.000 km t megy egy autó. MONDOM EZ AZ ÁTLAG. Ha valaki Diesel motoros vagy nagy autót vesz az ennek többszörösére készüljön.Senki nem azért vesz ilyen autót, hogy évi 8 km t tegyen bele.
Honnan tudjuk meg hogy mennyi van a kocsiban??? HÁT NE AZ ÓRÁNÁL KEZDJÜK. Az legyen a legutolsó amit megnézünk. Figyeljük meg alaposan a belső tér részleteit. Kormány, sebváltó, pedálok, ülések, szőnyegek kopása. Ha van rálátásunk a dologra akkor a futómű és a gumi is sokat elárul. Az autók gyári gumija kb 40000 km t bír ki!!! Szóval legalább gyanakodjunk ha nem az eredeti van és pl 23000 Km t mutat az óra. (vagy visszapörgették az órát vagy ami rosszabb extrém használatban volt az autó).
A motortér akkor szép ha poros és száraz!!! Ha túl van fényesítve akkor általában valami olajfolyást, szimeringhibát akarnak eltüntetni. Mindenképpen hideg motorral indíttasuk be az autót és nem túl durván túráztassuk meg. Ha kékes vagy fekete füstje van akkor keressünk másikat, tele van a piac. Mindenképp próbáljuk ki mindkét irányban alátekert kormánnyal való elindulást. A kopogás féltengely hibát vagy gömbcsuklóhibát mutat. A váltónak könnyedén akadás mentesen kell venni minden fokozatot. A kuplungnak nem szabad sem túl lent sem nagyon fent fogni. Mindenképpen próbáljuk ki egyesben, kettesben padlógázon az autót. Itt megtudhatjuk hogy csúszik e a kuplung. A szervizkönyv nem hülyeség. Habár nem szentírás, de irányadónak jó lehet. Mindenesetre ha 100.000 Km alatt van a kocsi és nincs meg a könyv az gyanús. Az eladó és a kereskedő is több pénzt kap ha megvan. A hiánya általában trükközésre utal.
Most nézzük a karosszériát. Ha nem 5 évnél fiatalabb autót veszünk a sallangok (lökhárítók, sárvádők stb.. ) sérülései nem nagy dolgok. Ha lefestjük kijavítjuk, nem fog rohadni. A rétegvastagság mérővel óvatosan!!! Kicsi tuning és máris 70-180 közti értékeket kapunk akárhol. Mindenképp kérjük meg a kereskedőt hogy mutasson egy nagyobb értéket is (pl papírlap a fém fölé). A helyes kiértékelés. 50-300 gyári fényezés. 300-600 jó munka. 600 föltt vastag gittréteg ez kontár munka vagy nagyobb sérülés. Jah senki sem fényezteti le egy kavicsfelverődés miatt az egész gépháztetőt. Mindíg legyen gyanús a díszes kiegészítő pl sárvédőívtakaró műanyag. Igaz hogy giccses de egyben eltakarja a nagyobb rozsdafoltot, rohadást. Egyébként általában a hátsó lökhárító és a kaszni találkozási pontja, az ajtók sarka, a sárvédőívek, és a hátsó nyúlványoknál rohad a kaszni.
Ha ez idáig ok akkor kérjük el a forgalmit vagy annak másolatát. Ebből kiderül az előző tulaj neve, címe. Ő általában pontost felvilágosítást ad. Csak azután foglalózzunk ha minden pont igaz. Ha valami sántít inkább nézzünk újabb préda után.
Az autó átírása köbcentitől függően 50.000Ft tól 100.000 Ft ig terheli meg a kasszát. ez általában a mi sarunk.
Remélem tudtam segíteni.
Utolsó kommentek