Nem hiszem el az elmúlt napok eseményeit. Kedvenc kormányunk ismét a minket, adófizető állampolgárokat szopat. Most épp ismét az autósok vannak a porondon. Drasztikusan megemelik a kiszabható büntetések összegét és az értük kapható büntetőpontokat. Értem én az elvet, hogy nagyon sok a közúti baleset és ezt mindenképpen le kell szorítani de szerintem nem a legcélravezetőbb megoldást választották. Sokkal jobb eredményeket lehetne elérni ha egy kis tudatosságot vinnének a közlekedésszervezésbe, illetve újragondolnának jó néhány jogszabályt. Teljesen egyetértek az ittas és drogos vezetőkkel szembeni zéró toleranciával. De sajnos nem erre van kihegyezve a dolog. Rengeteg, helyen és időben vannak értelmetlen sebességkorlátozások. Elhiszem, hogy 20 év az elemzők kimutatták hogy mi az akkori közlekedésmorál, és gépjárműpark mellett biztonságosan tartható sebességhatár, de azóta szinte teljesen megváltozott minden. Már nem Trabantok, Wartburgok futnak az utakon hanem sokkal komolyabb teljesítményű és főképp komolyabb fékkel és futóművel ellátott autók. A közúti forgalom többszörösére nőtt. Az autópálya fejlesztés sajnos kimerül abban, hogy a 2x2 sávos aszfaltcsík eljusson A-ból B be. Példaként az M1-es autópályánk már rég nem képes hatékonyan abszolválni a rá eső autó és teherautó forgalmat. Az M0 ás befejezésével jelentősen csökkenthető lenne a Budapestre háruló közúti terhelés. Ez magában hordozza, hogy ritkábbak lennének a forgalmi dugók, balesetek, és jóval csökkenne a légszennyezés. Viszont így nem tudnák bevezetni a „dugó-adót”.
A másik agymenése a kormányunknak az „objektív felelősségvállalás”. Mostantól abban az esetben ha nem sikerül azonosítani a szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetőjét, az autó üzembentartóját fogják megbüntetni. Tehát olyan dologért kap büntetést amit el sem követett. Én nem vagyok jogász de úgy érzem, hogy ez erősen sérti a polgárok alkotmányos jogait.
Szerintem a megoldás a rendfenntartó szervek, teljes átfogó átalakítása. Több rendőr kellene az utakra, hatékonyabb eszközökkel. El kellene felejteni már a „találomra” igazoltatást. Ha szabálysértést követ el akkor igen állítsák meg kapja meg a megérdemelt büntetését de ha nem csinált semmit a delikvens akkor miért cseszegetik? Jobban meg kellene becsülni a járőröket, mind erkölcsileg mind anyagilag. Sajnos ez ismét csak egy utópia marad.
Az autópálya matrica ragasztásának megszüntetése egy jó dolog lenne. DE! Hogyan gondolják, hogy 1 évig őrizzük meg a bizonylatot ami sokszor csak 1 SMS? Persze tudom hogy nekem kell bizonyítani hogy jogosan használtam-e a pályát de miért 1 évig? Ha 1 hónap alatt nem derül ki hogy csaltam akkor a 11. hónapban hogyan kerül elő az ügy? Akkor szinte biztos hogy nem emlékszem már mikor hol jártam.
A másik agymenése a kormányunknak az „objektív felelősségvállalás”. Mostantól abban az esetben ha nem sikerül azonosítani a szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetőjét, az autó üzembentartóját fogják megbüntetni. Tehát olyan dologért kap büntetést amit el sem követett. Én nem vagyok jogász de úgy érzem, hogy ez erősen sérti a polgárok alkotmányos jogait.
Szerintem a megoldás a rendfenntartó szervek, teljes átfogó átalakítása. Több rendőr kellene az utakra, hatékonyabb eszközökkel. El kellene felejteni már a „találomra” igazoltatást. Ha szabálysértést követ el akkor igen állítsák meg kapja meg a megérdemelt büntetését de ha nem csinált semmit a delikvens akkor miért cseszegetik? Jobban meg kellene becsülni a járőröket, mind erkölcsileg mind anyagilag. Sajnos ez ismét csak egy utópia marad.
Az autópálya matrica ragasztásának megszüntetése egy jó dolog lenne. DE! Hogyan gondolják, hogy 1 évig őrizzük meg a bizonylatot ami sokszor csak 1 SMS? Persze tudom hogy nekem kell bizonyítani hogy jogosan használtam-e a pályát de miért 1 évig? Ha 1 hónap alatt nem derül ki hogy csaltam akkor a 11. hónapban hogyan kerül elő az ügy? Akkor szinte biztos hogy nem emlékszem már mikor hol jártam.
Utolsó kommentek